Zasoby czasu w działalności menedżerskiej

W ubiegłych miesiącach liczba zadań osób na stanowiskach kierowniczych bardzo się zwiększyła. Menedżerowie i ich podwładni starają się być otwarci na wyzwania otoczenia, dlatego zarządzanie ich aktywnością jest coraz trudniejsze. W tym wpisie przedstawiam rezultaty projektów badawczych „zarządzanie aktywnością kierowników”. Dość dużo treści przeczytasz na tej stronie:


Encyklopedia -  Treningi Komunikacja


Fakty z obszaru gospodarowania czasem i ustalania priorytetów przez kierowników liniowych i sztabowych są jak opisałem poniżej:


1.Jedynie 10% kierowników liniowych i dyrektorów oddziałów nie uskarża się na niewystarczający czas pracy. 


2.Pozostali deklarują, że chcieliby 3 godziny dodatkowo. 


3.Większość menedżerów uskarża się na stały niedobór czasu.


4.Dniowy okres pracy menedżera waha się od 7 do 13 godzin.


5.Zbytnio podzielony jest czas pracy. Powoduje to rozproszenie oraz choroby układu krążenia. 


6.Kierownicy mają w planie od 50 do 240 drobnych czynów prostych w trakcie dnia na przykład delegowanie zadań, wyjazdy do klientów z pracownikami, rozmowy z udziałowcami, sporządzanie dokumentów, telefony, poczta elektroniczna, wizyty i tym podobne.


7.Zwykle dyrektorzy oddziałów realizują 20% ustalonych w harmonogramach czynności.


8.Zakres patrzenia na sprawy z lotu ptaka w budżecie czasu dyrektora oddziału lub kluczowych działów w firmie wynosi około 5-16%.


9.Na grupowe rozwiązywanie problemów (m.in. spotkania, wizyty okolicznościowe, coaching, konsulting, analizowanie rynku i tym podobne) dyrektorzy oddziałów i inni przełożeni przeznaczają 40-60% czasu, znikomy udział czasu zaś na doskonalenie własnych umiejętności z zarządzania i patrzenie na firmę z lotu ptaka.


10.Kierownicy bezpowrotnie marnują 5-35% dnia pracy.


W innym poście na moim blogu opiszę inne rodzaje szkoleń dla kierowników.


CO TO ZA BLOG?


Nasz portal kreuje grono  trenerów realizujących kursy z zarządzania z różnych branż. 


  


W tym serwisie wiele dyskutujemy równeż o:


- audyty motywacji specjalistów w przedsiębiorstwach wszelkich branż


- kwestionariuszy kompetencyjne


- kursach z sprzedaży i rozwoju zespołów handlowych


- wyjazdy motywacyjnych


- kierowanie kadrami


Z satysfakcja gościmy Państwa w blogu i zachęcamy do kolejnych spotkań na naszej witrynie.

03.06.2016. 10:58