Wiedza kierownika dotycząca projektu


Administrowanie projektem jest najczęściej łączone z oddelegowaniem kierownika z liniowych funkcji firmy do podjęcia się nowego i nietypowego zadania dla organizacji. Tego typu kojarzenie roli menedżera zespołu projektowego wynika z tego, iż w sumie nie tak dawno menedżerowie zostawali szefami zespołów projektowych w sposób dość przypadkowy. Zwykle tylko na chwilę przekazywano im dodatkowe zadania.
Wszyscy mają wiedzę, że umiejętności niezbędne do realizowania działań projektowych zdobywa się za pomocą praktyk kierowniczych albo specjalnych projektów szkoleniowych. Kierownicy przedsięwzięć zwykle uczą się administrować działaniami projektowym uczestnicząc w nim aktywnie. Mnóstwo informacji znalazłem na tej stronie:
Baza - Treningi  Finanse Menedżerskie
W tym artykule opiszę istotne rodzaje kompetencji menedżera przedsięwzięcia. Kompetencje z administrowania działań projektowych da się określić w dziewięciu zakresach:
-    integrowanie zadań, inaczej kompleksowe traktowania wszystkich działań i zrealizowanie całej listy aktywności,
-    wskazanie obszaru czynności, i w rzeczywistości przekłada się na umiejętność delegowania zadań oraz definiowania najlepszych praktyk ich przeprowadzenia,
-    gospodarowanie zasobami członków zespołu, uważane za najważniejszą zdolność managera zespołu projektowego,
-    realizowanie zaopatrzenia, czyli decydowanie w sprawach planów zakupowych nowych urządzeń i wyszukiwanie ofert u dostawców,
-    kierowanie ludźmi, czyli odpowiednie kompetencje do tworzenia zespołu projektowego oraz sprawowania roli lidera takiego personelu w projekcie,
-    komunikowanie się pomiędzy ludźmi,
-    terminowość i techniki wykonania aktywności w realizowanym przedsięwzięciu,
-    zarządzanie budżetem w projekcie,
-    ocena ryzyk odnoszącego się do zakończenia projektu.
W wymienionych wyżej zakresach merytorycznych prowadziłem w ciągu 5 lat dużo projektów szkoleniowych. Ludzie biorący udział oczekiwali praktycznych kompetencji i metod administrowania działalnością projektową. Stałem się zaciekłym fanem tych tematów i myślę, że typowy menedżer działu chciałby poznać metody jak kierować projektami.
NASZE WPISY
 
 
Tutaj  często przeczytasz także na temat:
- analizy kompetencji pracowników w dużych koncernach i małych firmach
- ankiety psychologiczne
- treningi z rozwoju osobistego i menedżerskiego
- wyjazdy team building
- kierowanie ludźmi



03.06.2016. 10:57